Panhard 24 CT 1963

??????????????????????????????????????????????????????????????

Panhard 24 CT a fost lansată pe piață în 1963 de către producătorul francez de automobile Panhard. Masina s-a produs până in 1967 si a fost, din pacate, ultima fabricată de legendara companie Panhard et Levassor, fondata in 1887. Modelul de față,  la scara 1:43, a fost produs în fosta URSS și este parte unei mini-colecții realizate la Tbilisi – Georgia (pe atunci RSS Gruzină). Am păstrat cutia originală, pe care scrie: Exported by NOVOEXPORT 103287, Moscow, USSR, telex 254. Pe partea opusă este inscriptíonat, cu caractere gruzine, faptul că este fabricată la Tbilisi. Pe partea inferioară, inscriptia este “No. 4, Panhard 24 CT, Tbilisi, Made in USSR”. Interesant este faptul ca, față de modelul cu nr. 1, la Panhard 24CT se deschid portierele.  Modelul este din plastic.

??????????????????????????????????????????????????????????????

4 comments on “Panhard 24 CT 1963

  1. dutu spune:

    ceva info , pe Max’s Model Gallery , un rus … eu am No. 5 , PANHARD 24 BT , alb . nu mai retin de unde , dar stiu ca de pe undeva am aflat ca cel putin Panhard-urile , dar si Simca , sunt licente NOREV .

  2. Da, BT-ul (nr. 5) e ceva mai liung și se deschid ușile și capota de la motor, cred că și la portbagaj. Culoarea e un crem deschis, din câte am văzut. CT-ul meu este nr. 4. Asemănarea cu francezele de la Norev este semnalată de mai mulți colecționari, inclusiv la roți. Oricum, erau destul de bine realizate pt. acele vremuri. Recunoscător pentru această nouă contribuție…

    • Irwin spune:

      Am avut si eu Panhard 24 BT (alb), pe vremea aceea (anii ’80) era o mica bijuterie in lumea jucariilor care se gaseau la noi. Se deschideau atat portierele, cat si capotele de la motor si portbagaj! Avea multe elemente detaliate si tin minte ca prezenta pana si suspensii la roti, acestea ruland fara rigiditatea cunoscuta in cazul altor jucarii.

      • NoMad spune:

        Tare as vrea sa mai cumpar asa ceva, dar am vazut la vanzare doar machete deteriorate, pastrate necorespunzator. La cele albe, plasticul se ingalbeneste in timp, capata o nuanta nefiresca. Plus ca sunt foarte fragile, de aceea au ramas si asa de putine.

Lasă un răspuns

