Made in Romania

Patru modele românești de plastic de la mijlocul anilor 80. Seria ACR. Copiate după o serie fantasy cars de la Matchbox. Change: date la schimb unui colecționar pasionat. Îi urez să se bucure de aceste modele cu parfum de epocă!

5 comentarii la “Made in Romania

  1. dutu spune:

    si aici ma bag . dupa parerea mea sunt copii Hot Wheels . vin in sustinerea acestei teorii : cea gri , pe care eu o am albastra , pare sa fie un TWIN MILL simplificat , fara cele doua motoare care dau denumirea originalului . eu am asimilat-o cu o interpretare libera dupa concept car-ul 1965 Mako Shark II , precursorul generatiei a treia C3 , a CHEVROLET CORVETTE . cea rosie este un alt concept car , ALFA ROMEO 1968 CARABO BERTONE . exemplarul meu e portocaliu cu partea inferioara gri . eu le-am luat din magazin noi si la acea vreme incepusem sa pastrez cutiile . asadar stiu ca sunt produse de I.I.P.C. CJ-NAPOCA A.C.R. MINILUX ROMANIA . n-am inteles ce rol a avut Automobil Clubul Roman aici , dar nu am ajuns sa-i si intreb . cea albastra se numeste MINILUX TIP I. si are norma N.I.NR.506-75 . cea rosie e MINILUX TIP II. , cu norma N.I.NR.511-75 , stim deci si anul lansarii . de celelalte doua n-am stiut , acum aflu de ele si e neclar in momentul asta daca voi avea capacitatea de a face cercetari si pentru ele . daca le-as avea … mai ales ca despre cele doua pe care le am , am facut cam pe atunci informarea . si concept car-urile nu intrasera atat de adanc in istorie .

  2. Foarte interesante detaliile oferite, mai ales cele legate de Norma Internă și anul lansării seriei. Am avut si eu cutiile acelea cu ACR, dar uite ca nu le-am pastrat. Multumiri Duțule! Cele patru modele imi erau insă familiare pentru că un coleg de-al meu avea ceva machete Matchbox aduse din Olanda… Masinuța cu cupolă, cel puțin, sigur am văzut-o printre acele modele. Se pare că nu sunt fantasy cars, ci chiar modele și prototipuri reale.

  3. dutu spune:

    cu un pic de net am aflat ca in afara CARABO-ului , care a fost o masina de salon auto , niste americani evident , au reprodus TWIN MILL-ul la scara umana , se pare ca si functionala . rosie .

  4. dutu spune:

    nu am fost consecvent si trebuie sa corectez . m-am referit la masinuta rosie din fotografie , care e intradevar CARABO-ul , dar MINILUX-ul tip I e cea gri din foto , deci TWIN MILL-ul . ( albastra e a mea , din colectie , in primul comentariu , nu ma refeream la cea albastra din poza … si atunci aparea confuzia ) .

  5. Existau diferențe și între roțile folosite – roți diferite echipau același model, erau interschimbabile😉

Lasă un răspuns

