Simca 1150 Abarth 1963

Simca Abarth 1150 / 1963, reprodusă la scara 1:43 de Metro – Italia. Carlo Abarth este cel care a adus în lumea curselor maşini de stradă nepretenţioase, precum Fiat 500 sau Fiat 600. Ideea sa era aparent simplă: un motor mare, plasat într-o maşină mică, concept făcut celebru mai târziu de VW Golf GTI. După ce Fiatul 500, lansat în 1955 şi Fiatul 600, lansat doi ani mai târziu, nu-au mai fost considerate drept “provocări”, Carlo Abarth şi-a îndreptat atenţia spre Simca 1.000, o maşină mai nouă, lansată în 1961 şi care, prin designul considerat modern la acea vreme şi prin calitatea “foarte decentă”, s-a bucurat de un imens succes pe piaţa franceză. În baza unui acord mai vechi (primele Simca au apărut în 1934 sub licenţa Fiat “Topolino”), francezii au trimis o sută de automobile Simca 1.000 în Italia. Reuşita modificărilor lui Abarth s-au văzut déjà în sezonul de raliuri din Europa anului 1962. În 1963, Simca standard cu motor de 944 cmc devine 1150, cu motor de 1137 cmc şi care dezvolta 55 Cai Putere (CP).

exhaus17

Apoi au apărut: “S”, cu 58 CP, Super Sport, cu 65 CP şi Tipo Corsa, cu o notabilă performanţă de 85 CP. Variantele Simca 1150 sunt uşor identificabile: cea de bază (1150) menţinea radiatorul în spate, cu cele două grile specifice, în timp ce 1150S, 1150SS şi 1150 Tipo Corsa aveau mutat radiatorul (cu grila aferentă) în faţă. Maşina a născut tot felul de glume, de la cât de greu se face dragoste în ea şi până la celebra “e atât de urâtă, că a devenit simpatică”. Dincolo de aceste glume, micuţa Simca 1150 Abarth reuşea să atingă până la 170 km/h, ceea ce la vremea ei era „chapeau bas”, vorba francezilor.

Fotografie0005Fotografie0006 Fotografie0014Fotografie0016Fotografie0010Fotografie0012Fotografie0015Fotografie0017Fotografie0009Fotografie0007

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s