Opel Kapitän 1961

Opel Kapitän 1961 replicat de Revell la scara 1/18. Revell – nr. de referinţă 08822. Lycensed by General Motors of Europe. Macheta are multe detalii care o fac interesantă: îmi plac admisiile de aer, bordul şi întreg ansamblul faţă, grila motorului cu vechea siglă Opel, semnalizatoare etc. Jantele sunt conform originalului. Aspectul general este îngrijit, iar culoarea negru intens (ceva mai pretenţioasă, colecţionarii ştiu că praful iasă uşor în evidenţă) se potriveşte bine cu sobrietatea automobilului real. Modelul are şi lipsurile, mai bine zis limitările, binecunoscute la Revell: nu deschide portbagajul şi nici uşile din spate. Elementele cromate dispuse de-a lungul caroseriei nu sunt elemente separate, doar evidenţiate în relief şi vopsite.

Primul Kapitan de după război a intrat în producţie în anul 1949. Peste un deceniu, au ieşit de pe porţile uzinelor Opel alte trei modele. Kapitanul anului 1958, cu denumirea de uzină „Kapitan P”, a cunoscut succesul datorită designului său foarte american. Un an mai tîrziu, modelul 1959 aducea cîteva îmbunătăţiri. Cu denumirea de uzină ”Kapitan P-LV”, acesta avea o caroserie mai mare (uşile spate au fost lungite), iar suporţii acoperişului, înclinaţi spre în faţă, lăsau loc parbrizului panoramic, inspirat şi el de modelele de peste ocean. Formele au rămas de inspiraţie americană, dar mai puţin rotunjite decât la modelele precedente. Vechiul motor de 6 cilindri (2.606 cmc şi 90 de cai putere), robust şi fiabil, a continuat să fie folosit. Viteza maximă era de 150 km/h. Partea superioară a caroseriei era sudată de cea inferioară, conferind o excelentă rigiditate ansamblului. Modelul ’59 avea un tablou de bord caracterizat prin vizibilitate, funcţionalitate şi aspect modern. Fotoliile din faţă puteau fi înlocuite opţional cu o banchetă. Avantajele autovehiculului erau: funcţionarea silenţioasă, confortul şi securitatea, plus putere şi rapiditate. Din 1960, o numeroasă clienetelă a fost atrasă de noua cutie de viteze automată Hydra-Matic. Chiar şi cu această echipare, preţul era avantajos – 11.975 de mărci germane în 1962. Până în noiembrie 1963, de pe liniile de producţie Opel au ieşit 145.600 exemplare P-LV, un succes comercial neegalat de vreun alt model Kapitan.

02998583_1062222093850671_3776149144640641198_n12974330_1062222190517328_7385723870644394158_n12974332_1062221880517359_4428397156635524229_n12974477_1062221720517375_1929009488712254878_n12985494_1062222283850652_7895279650416367767_n12985560_1062222527183961_6594907232629523048_n12987137_1062222103850670_8901555292473579036_n12993502_1062222193850661_9005078272038465895_n12994504_1062221770517370_1537521054446646385_n12998642_1062222403850640_9104738829790515526_n13000215_1062222043850676_4780587143980996810_n13000253_1062222990517248_8792855975752520542_n13006468_1062222130517334_1803181747421025039_n13006537_1062221807184033_2143068644080211859_n13012656_1062222460517301_6282389847124722863_n13012731_1062222420517305_1202657814247162948_n13012858_1062222317183982_2884213608582445533_n13015466_1062221997184014_8352853154643273087_n13043254_1062221897184024_2801015160933666366_n13043339_1062222547183959_5639555695652435546_n

Această intrare a fost publicată în Revell AG.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s