Miscellanea

Primul vehicul motorizat de transport în comun din lume

Benz Omnibus 1895 (1)Benz Omnibus 1895 (2)Benz Omnibus 1895 (3)Benz Omnibus 1895 (4)Benz Omnibus 1895 (5)Benz Omnibus 1895 (7)Benz Omnibus 1895 (6)Benz Omnibus 1895 (8)

Mercedes Benz 170V 1936/49

Vitesse MB 170V (25)

Pink Dream

IMG_0101IMG_0103IMG_0105IMG_0106IMG_0107IMG_0108IMG_0109IMG_0111IMG_0112IMG_0113IMG_0115IMG_0116IMG_0117IMG_0119IMG_0121IMG_0122

2 Gullwing by Corgi – UK

de restaurat (1)de restaurat (2)de restaurat (5)de restaurat (10)

2 Gullwing2 Gullwing 2

Lucky Star

mb corgi toys (6)mb corgi toys (2)mb corgi toys (5)mb corgi toys (3)

4 Iulie

Chevrolet DeLuxe 1950 reprodus la 1:18 (Solido/Mira), 1:24 (Motormax), 1:43 (Solido)

Chevy Deluxe 1950 p0Chevy Deluxe 1950 p1Chevy Deluxe 1950 p2Chevy Deluxe 1950 p3

Noutăţi la 1/18 sosite în colecţie

Mercedes 300SE Lang Heckflosse

Mercedes Benz 300 SE Heckflosse pic 01Mercedes Benz 300 SE Heckflosse pic 02

Mercedes 300 SE Lang Heckflosse 01Mercedes 300 SE Lang Heckflosse 02Mercedes 300 SE Lang Heckflosse 03Mercedes 300 SE Lang Heckflosse 04Mercedes 300 SE Lang Heckflosse 06Mercedes 300 SE Lang Heckflosse 07

Lexus LS 400 1989 – Majorette

Lexus LS 400 1989 pic01Lexus LS 400 1989 pic02Lexus LS 400 1989 pic03Lexus LS 400 1989 pic04Lexus LS 400 1989 pic06Lexus LS 400 1989 pic07Lexus LS 400 1989 pic08Lexus LS 400 1989 pic05

Mercedes Benz 280 SL Pagoda 1968 – Giodi Techno

MB Pagoda 1968 pic01MB Pagoda 1968 pic02MB Pagoda 1968 pic03Austin Healey 1956 pic02

Austin Healey 1956 – ERTL Company

Austin Healey 1956 pic01Austin Healey 1956 pic03Austin Healey 1956 pic04aAustin Healey 1956 pic08Austin Healey 1956 pic05Austin Healey 1956 pic06Austin Healey 1956 pic09Austin Healey 1956 pic07

Locomotiva expusă la Timişoara

Locomotiva SovRom Utilaj Petrolier produsă la Reşiţa în 1953 şi donată de societatea „Bega” 50 de ani mai târziu, în 2003, municipiului Timişoara.  

Locomotiva Bega 1953 pic01Locomotiva Bega 1953 pic02Locomotiva Bega 1953 pic03

O plimbare de vară şi una de toamnă…

Summertime Caddy SignatureCaddy Fleetwood

Raliul Timișului 2013

 O nouă ediție a Raliului Timișului/Timiș Rally, organizată de Federația Română de Automobilism Sportiv, alături de Mihai Leu, Ministerul Tineretului și Sportului, Primăria Timișoara, Consiliul Județean Timiș, Primăria Lugoj și Clubul Sportiv AMC Racing, va avea loc vineri, 12 aprilie, și sâmbătă, 13 aprilie, la Timișoara și Lugoj.

 Afis Raliul Timisului

Joi, în Sala de Consiliu a Primăriei Timișoara, s-a desfășurat conferința de presă oficială a acestui eveniment. Printre cei de la ”prezidiu”, au fost prezenți Mihai Leu, Nicolae Robu (primarul Timișoarei) și Francisc Boldea (primarul Lugojului).

COSMIN-DAN.RO

Mihai Leu a declarat că speră în continuare că va reuși să aducă Timișoara și Aradul în calendarul Campionatului Mondial de Raliuri.

harta_generala

La Raliul Timișului de anul acesta vor participa nume precum Valentin Porcișteanu (campion național în 2011 și câștigător al ediției de anul trecut al Raliului Timișului), Bogdan Marișca, Dan Gârtofan, ungurul Gergo Szbo (campion național în 2010) și francezul Francois Delecour (campion național în 2012, câștigător al primei etape din acest an, Tess Rally Dunlop, vicecampion mondial de raluri în 1993).Va fi a doua etapă a Campionatului Național de Raliuri – Dunlop 2013 al României. Vor participa peste 50 echipaje, inclusiv invitați din Ungaria. Vor fi și demonstrații de pilotaj la cele două probe superspeciale.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Grand Prix Lugoj 2012

Sâmbătă, 22 septembrie, la Lugoj a avut loc etapa a VII-a din Campionatul de Automobilism şi etapa a V-a din Campionatul de Karting Timiş 2012. Sub denumirea „Grand Prix Lugoj 2012”, concursul a fost organizat de Comisia de Automobilism şi Karting Timiş din cadrul A.C.R. Timiş, cu sprijinul Primăriei Municipiului Lugoj. Competiţia de genul circuit de viteză plus îndemânare urbană s-a desfăşurat pe un traseu de 0,6 km din centrul oraşului, mai exact sensul giratoriu din Piaţa Victoriei. Fiecare participant a trebuit să parcurgă două manşe de concurs la clasa auto, urmând ca în clasament să puncteze cel mai bun timp obţinut. Startul la categoria auto s-a dat la ora 1000, la secţiunea karting la ora 1200, iar la ora 1630 a aveut loc festivitatea de premiere. Au participat  30 de concurenţi la secţiunea auto şi un număr de zece concurenţi la karting. La start s-au aliniat de la automobile de amatori până la automobile de concurs (Subaru, Mitsubishi, Honda, Renault, etc.) pregătite şi dotate special.

 

****************************************************************************

Muzeul locomotivelor Reşiţa

***************************************

Raliul Banatului, 28 aprilie 2012, etapa Lugoj – Criciova – Nădrag

**********************************************************************

Avioane „home made”, vedete ale întrecerilor naţionale!

După mii de ore de muncă, Gheorghe Manea şi-a construit o adevărată flotilă de aeromodele

Pe o câmpie din apropierea Lugojului, un Fokke Wulf 190 din al doilea Război Mondial decolează pentru primul său zbor. Totul începe perfect, până când, la un moment dat, avionul nu mai răspunde la comenzile „pilotului” aflat la sol şi se prăbuşeşte. O „tragedie” necunoscută, care nu s-a întâmplat în anii ‘40, ci mult mai aproape de zilele noastre, la sfârşitul anilor 2000. Avionul era o copie perfectă, la scara 1:5, a celui original, iar „pilotul” de la sol, a cărui telecomandă a interferat cu undele emise de un releu, este un lugojean, Gheorghe Manea, care lucrase aproape o mie de ore la punerea la punct a modelului respectiv.

Gigi Manea, sau „Jimmy” pentru prieteni, este un om remarcabil. De profesie ceramist (a lucrat la „Mondial” până s-a desfiinţat secţia de faianţă), dl. Manea este un adevărat om orchestră, al cărui talent se manifestă în cele mai diverse domenii, de la calculatoare la pictură. La ora actuală, este unul dintre cei mai apreciaţi aeromodelişti din ţară. A început să facă modele de maşini din tablă de conserve, pentru plăcerea personală, iar acum, după mii de ore de muncă, a ajuns să deţină câteva aeromodele care reproduc cu extremă fineţe avioanele originale. Aeromodelismul este o pasiune de dinainte de 1989, când a activat câţiva ani la Clubul „Sportul Studenţesc” din Capitală.

Un Messerschmidt din al doilea Război Mondial obţine trei premii naţionale. Vedeta micii flotile de avioane a d-lui Manea este un Messerschmidt 109, redutabilul avion de vânătoare al Luftwaffe, din al doilea Război Mondial. Avionul, replicat la scara 1:5,5 i-a adus două locuri III la Campionatele Naţionale de Aeromodelism care s-au desfăşurat la Deva şi la Strejnic, lângă Ploieşti, în 2004 şi 2005, dar şi un titlu de campion naţional cu Clubul „Balladis” din Deva, unde este membru, în acelaşi an 2004. Întrecerile naţionale la clasa F4C, la care concurează lugojeanul, sunt un fel de reuniune a unui club de elită: doar zece participanţi din toată ţara! Explicaţia? „Munca e grozav de multă, la un model se munceşte cam o mie de ore. Eu am lucrat mai mult noaptea… Gândiţi-vă că fiecare nit este de fapt o piătură de aracet, care trebuie aliniată perfect cu celelate. Trebuie enorm de multă răbdare în construirea avionului şi investiţii financiare deloc neglijabile, atât în partea de motor, cât şi de ghidare electronică prin telecomandă. Am făcut şi nişte experimente pentru motoare. Am tăiat blocul motor de la o drujbă şi l-am adaptat pe unul din modelele mele, care s-a comportat bine în aer, dar totuşi nu se compară cu un motor făcut în fabrică. Cehia fabrică motoare de foarte bună calitate, dar şi Japonia”, arată Gh. Manea.

Corpul machetelor este realizat din lemn de balsa ultrauşor, îndoit după umezire, preparat, chituit şi vopsit cu vopsea de maşină. Lemnul de balsa este cel mai bun material pentru aeromodele, dar are un defect major: la prăbuşire, „explodează” pur şi simplu în foartre multe aşchii, aşa încât o machetă „crash” nu mai poate fi reparată. Motroarele sunt adevărate bijuterii. Cântăresc undeva la 900 de grame, funcţionează pe bază de metanol, rezervorul are o capacitate de 1,5 litri, ceea ce conferă avionului realizat la scară o autonomie de zbor de circa o oră.

Modelele lui Gigi Manea zboară ca avionul lui Vuia, pe Câmpia Libertăţii. La concursurile naţionale, prima probă este cea de stand, unde un juriu cu mare experienţă urmăreşte reproducerea cât mai fidelă a avioanelor. Interesant este că, la proba de zbor, pe lângă decolarea şi aterizarea ca la carte, se impun exerciţii specifice tipului de avion reprodus. De exemplu, un avion de vânătoare trebuie să facă looping-uri şi alte figuri specifice, iar un avion de acrobaţie trebuie să fie capabil de adevărate… acrobaţii aeriene. În plus, concurenţii trebuie să prezinte o documentaţie solidă, cu detalii, mostre de culoare, poze de epocă.

În acest an, pe un aerodrom privat de lângă Piteşti, Federaţia Română de specialitate va organiza un nou campionat naţional, la care lugojeanul se va prezenta cu un remarcabil model PE 47 Thunderbolt, replica avionului american de vânătoare-bombardament, la scara 1:5. Gh. Manea îl avea în lucru încă din 2005, dar nu l-a arucat în „luptă”, pentru că avea ceva probleme cu electronica, cu partea de comandă.

„Am zburat şi pe vânt de 60km la oră” Pe lângă acesta, constructorul de aeromodele mai are un biplan SE5A – RAF (britanic) din primul Război Mondial şi un Fieseler Storck german din al doilea Război Mondial, avion cu decolare şi aterizare scurtă, capabilităţi de care trebuie să ţină seama şi modelul. Li se adaugă un avion acrobatic, Crystal Eagle şi încă unul, foarte asemănător, replicat după Pitts. „Pe acestea le folosesc de câte ori am ocazia, ca să-mi păstrez îndemânarea la pilotaj. Ies cu ele pe Câmpia Libertăţii, în spaţiul dintre fabrici. Frumuseţea aeromodelismului este primul zbor şi emoţiile acestuia, când nu ştii cum se va comporta avionul”. În fară de aceste zboruri lugojene, Gh. Manea merge în fiecare an, de 1 Mai, la Sebeş, unde participă la zboruri cu modele mai puţin pretenţioase, realizate din polistiren şi acţionate de motoare electrice. Are mereu pregătit un PE Thunderbolt cu botul scurt pentru aceste evenimente. „Am zburat şi pe vânt de 60km la oră”, spune Manea, care adaugă că teama cea mai mare a modelistului sunt interferenţele undelor care pot afecta telecomanda și nu neapărat vremea potrivnică.

Între timp, colecţia de modele a d-lui Manea s-a îmbogăţit cu un vapor realizat la scara 1:144, dar şi cu un spectaculos Ferrari de Fomula I, cu motor pe benzină, realizat la scara 1:8. Vorbeşte cu greu despre investiţie, dar acceptă să ne spună că doar la Ferrari a cheltuit 800 de euro, pentru a lăsa deoparte munca migăloasă, iar la vapor a investit cam 2.000 de lei. Un lucru este sigur: în această primăvară, gospodăria familiei Manea se va îmbogăţi cu un atelier separat, care va deveni şi hangar al redutabilelor avioane „Made in Lugoj”!

Cristian Ghinea, publicat în „Redeșteptarea

*************************************************************************

AeroNautic Show 2012

AeroNautic Show Surduc 2012. Miting desfășurat pe Lacul Surduc (județul Timiș, comuna Fârdea) duminică, 1 iulie, între orele 11-15. A fost ediția a treia a acestui show care combină acrobațiile aeriene cu cele nautice. Primele două ediții au avut loc pe Lacul Morii din Capitală. Organizator – Asociația Aeronautică Română, Agenția de Parașutism, Consiliul Județean Timiș.

2 comentarii la “Miscellanea

  1. Johann Nunweiler spune:

    Multumim pozele de la show ul aerian

  2. Cu mare placere. Maine mai avem o etapa de rally, sper sa va ofer ceva din actiunea de acolo. E pacat de ele, facem asa multe si nu apar niciunde…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s